The Living Room – ณ ขณะที่อยากบอก

‘Living Room : ณ ขณะที่อยากบอก’ เป็นนิทรรศการศิลปะInteractive(ศิลปะปฏิสัมพันธ์) ที่ซ่อนกลไกการทำงานใหม่จากจินตนาการและแรงบันดาลใจของศิลปินต่อพฤติกรรมการใช้งานของผู้คนต่อสิ่งของลงในของเก่ามือสองต่างๆในบ้าน แต่ทิ้งเรื่องราวปลายเปิดให้ผู้ชมได้ใช้ประสบการณ์ส่วนตัวในการสานต่อเรื่องราวในแบบฉบับของตนเอง นิทรรศการนี้พูดถึงเรื่องราวในมุมของวัตถุที่มองกลับมายังมนุษย์และมุมมองของบุคคลที่สามที่มองการมีความสัมพันธ์ระหว่างกันของวัตถุและคน รวมทั้งความขัดแย้งของความเก่าและใหม่, มีชีวิตและไม่มีชีวิต ซึ่งเป็นนัยยะที่แอบซ่อนอยู่ภายในกายภาพที่ดูธรรมดาของแต่ละชิ้นงาน Living Room : At the Moment of Living, an interactive installation art exhibition, shows old goods with hidden stories behind them. These pieces of furniture and other household goods have had new functions added to them, inspired by human usage behaviors but expressed…

#Adulting

#ADULTING (Hashtag Adulting) is a site-specific interactive art installation that creates a virtual world in a real space for audiences to experience one of the most popular hashtags of the present time, #adulting. It projects both real-time and collected content from social media that is determined by the hashtag. — “Projecting adulness curriculum” — Short…

The Bike’s Journey

The Bike’s Journey is an interactive art piece inspired by the comparison of an outdoor bicycle and an exercise-machine bicycle, a standstill household item. The rider participating in the piece joins a dreamy journey to the outside world of a bike that has never touched a real road. The bike asks its rider to help make…

The Toilet

The Toilet is a site-specific interactive art installation inspired by the concept of time used in the restroom- specifically, the toilet room. This funny idea of how much time we spend in the restroom depends on what we are doing in it, such as urinating, defecating, or getting ready. Using a toilet is one of our…

Tv’s Story

TV’s Story is one of the interactive installation artworks in the series ‘Interactive House Objects’. It revolves around the recollections of a television’s thoughts on the surroundings and people who spend their days staring at her as she’s moved around the house from one corner to another. The audience will get to know her, as well…

The Living Room (Prototype)

In the beginning, all of the artworks was first created as individual art pieces, featured in the project called, “Interactive House Objects.” Some of them can infiltrate into the event that occurs, like the Housey, one of The Shoes Collection. But, after I have finished the “TV and a Couch”, my first physical interactive art, I have realized how method of presenting artistic work is as important as creating the artwork itself. I then created a mock-up room to show how the artworks can be together as one installation, or as an art exhibition and named it “The Living Room.”

Mirror Series

Mirror Series is a series of works using a reflection of material as an inspiration. The series has three works pieces: a digital interaction animation and two various installation arts. The material quality’s reflection brings the narrative of self-reflection and society’s interpretation of digital contents.     Mirror Game Monitor, mirror and film, customized software 35…